مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری هنر / پژوهش هنر

تبلیغات

مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری هنر / پژوهش هنر

 

 

مشاوره انجام پایان نامه هنر / پژوهش هنر

 

مشاوره انجام پایان نامه پژوهش هنر در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.مقوله هنر، نبض فرهنگ هر جامعه پویا و غنی است و هویت ملی و اعتقادی و اجتماعی یک جامعه منسجم به وضوخ در آثار هنری منعکس است.دوره کارشناسی ارشد و دکتری پژوهش هنر یکی از دوره های آموزش عالی است که هدف آن تشویق و ترغیب در مقوله هنر، رشد خلاقیت های هنری و ارتقا سطح بینش هنری در فرهنگ اسلامی و همچنین تقویت حوزه های آموزش و پژوهش و تالیف و تصنیف در زمینه های هنری و جهت یابی و اصلاح حرکت های هنری جامعه اسلامی است.

تعیین مباحث نظری هنر و ایجاد توانایی در زمینه نقادی و پژوهش صحیح در مباحث هنری (انجام پایان نامه هنر)

  • آشنایی عمیق با میراث هنری ایران
  • آشنایی با آموزش هنر به عنوان یک بحث مهم و مستقل

 

بازار کار و آینده دانش آموختگان رشته پژوهش هنر

فارغ التحصیلان در رشته پژوهش هنر می توانند در سازمان میراث فرهنگی، سازمان صنایع دستی، اداره کل صنایع دستی در وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ایرانگردی و جهانگردی، بنیاد مستضعفان و جانبازان، اداره کل موزه ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کارهای پژوهشی، تخقیقاتی بپردازد.

 

محورهای کلی انجام پایان نامه پژوهش هنر در مقطع کارشناسی ارشد

پژوهش هنر: که به بررسی هنر در ایران و دیگر نقاط جهان و در بازه زمانی پیش از تاریخ تا زمان حال می پردازد و برای شناخت و درک بهتر و ارتباط میان عناصر و نقوش و هنرها می تواند به صورت تطبیقی و میان رشته ای نیز انجام شود.

 

محورهای کلی انجام پایان نامه پژوهش هنر در مقطع دکتری

پژوهش هنر: پژوهش نظری در زمینه رشته‌های مختلف هنری اهمیت انکارناپذیری دارد. تحولات و تطورات آفرینش‌ها و شیوه‌ها و سبک‌های هنری هیچگاه از زمینه‌های فکری و اعتقادی و اجتماعی هنرمندان جدا نبوده است و لذا مطالعات و پژوهش‌های نظری در این زمینه‌ها نقش بسیار مهمی در شناخت وجوه مختلف هنر ایفا می‌کند. لذا رشته پژوهش هنر می کوشد تا به نیازهای هنرمندان و پژوهشگران در زمینه هنر پاسخ گوید.

تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر: اگر بپذیریم که تاریخ رسمی هنر، طبق کتب و منابع مرجع، متشکل است از مجموعه ای از دسته بندی های تاریخی منجمله: مکاتب، سبک‌ها و شیوه های هنری که مورخان هنر در باب هنر ملل گوناگون ارائه کرده‌اند. می‌توان رابطه‌ها و بستگی‌های مطالعات تطبیقی هنر و تاریخ هنر را بر حسب چگونگی بهره‌گیری تطبیق‌گران از این طبقه‌بندی‌ها و استفاده های متقابل تاریخ هنر از دست یافته های مطالعات تطبیقی توضیح داد.

هنر اسلامی: در مطالعه‌ی هنر اسلامی، دو روش شناخته شده وجود دارد که هر کدام از آن‌ها با محوریت قرار دادن برخی عوامل به تجزیه و تحلیل هنر اسلامی به‌طور عام، و عناصر آن به‌طور خاص، پرداخته‌اند. در روش اول (سنت‌گرایی) بر حقایق فرازمانی و فرامکانی اسلام تأکید می‌شود و آثار هنر اسلامی بازتاب این حقایق تلقی می‌شود. در روش دوم (تاریخی‌نگرانه) به‌جای تأکید انحصاری بر اعتقادات دینی بر عوامل مختلفی چون جغرافیا، فرهنگ بومی، تأثیر از هنر تمدن‌های دیگر تأکید می‌شود و بر همین اساس اعتقاد بر آن است که هنر در سرزمین‌های اسلامی در اشکال گوناگون و متناسب با شرایط اقلیمی، فرهنگی آن مناطق شکل‌گرفته است.



برچسب ها : ,,,,

مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری هنر / ارتباط تصویری

 

 

مشاوره انجام پایان نامه هنر / ارتباط تصویری

 

 

مشاوره انجام پایان نامه ارتباط تصویری (انجام پایان نامه هنر گرایش ارتباط تصویری) در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.مقوله هنر، نبض فرهنگ هر جامعه پویا و غنی است و هویت ملی و اعتقادی و اجتماعی یک جامعه منسجم به وضوخ در آثار هنری منعکس است.دوره کارشناسی ارشد و دکتری پژوهش هنر یکی از دوره های آموزش عالی است که هدف آن تشویق و ترغیب در مقوله هنر، رشد خلاقیت های هنری و ارتقا سطح بینش هنری در فرهنگ اسلامی و همچنین تقویت حوزه های آموزش و پژوهش و تالیف و تصنیف در زمینه های هنری و جهت یابی و اصلاح حرکت های هنری جامعه اسلامی است.

امروزه با وجود صد زبان و ۵ هزار گویش، نمی‌توان برای معرفی مراکز و مکان‌های مختلف از زبان نوشتاری استفاده کرد. بلکه این زبان تصویری است که با ساخت علائم و نشانه‌ها‌ در هواپیماها، جاده‌ها و هتل‌ها، پیام‌ها را سریعتر انتقال می‌دهد.

البته نباید تصور کرد که زبان تصویری یا به عبارت دیگر ارتباط تصویری، تنها به ساخت علائم و سمبل‌های تصویری می‌پردازد بلکه هنر ارتباط تصویری حیطه بسیار وسیعی را در بر‌می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به نوشتن زیبای کلمات، رسم منحنی و نمونه‌های آماری، تهیه آگهی مطبوعاتی و پوستر، صفحه‌آرایی و ده‌ها مورد دیگر اشاره کرد. به زبان دیگر کلیه طر‌ح‌هایی که به وسیله چاپ قابل انتشار هستند، طرح گرافیکی می‌باشند.

 

محورهای کلی انجام پایان نامه هنر گرایش ارتباط تصویری

انجام پایان نامه ارتباط تصویری: ایجاد ارتباط از سال های نخستین پیدایش بشر جزء اولویت های او بوده است. این ارتباط امروزه بسیار پیشرفت کرده و به شکل های مختلف وجود دارد. یکی از این روش ها ایجاد ارتباط از طریق تصاویر می باشد.

شما وقتی در خیابان حرکت می کنید تابلوهای زیادی از جمله تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوی رستوران ها، سوپرمارکت ها و… می بینید که با یک تصویر پیام خود را به شما منتقل می کنند. شاید بتوان گفت در بسیاری موارد یک تصویر می تواند بهتر و سریعتر از هر راه دیگری، پیام مورد نظر را به همه اقشار جامعه انتقال دهد.

رشته ارتباط تصویری با کمک ابزار و امکانات مختلف، پیام را از طریق تصویر به مخاطب انتقال می دهد. به بیان ديگر كليه طرح هايي كه به وسيله چاپ قابل انتشار هستند، طرح گرافيكي مي باشند، يعني يك طرح گرافيكي آمادگي انتشار وسيع به منظور انتقال پيام خويش را دارد.

رشته ارتباط تصویری به منظور آموزش در این حوزه در دانشگاه ها شکل گرفت و در دنیا نیز به آن اهمیت خاصی داده می شود. در واقع هدف رشته ارتباط تصویری آموزش هنر گرافیک به دانشجویان و ارتقاي توانايي هاي آنها در امور تبليغات فرهنگي يا تجاري می باشد.

تبليغات فرهنگي شامل تصويرسازي كتب، ساخت پوستر، تبليغات براي نشريه ها و جرايد مانند صفحه آرايي و آگهي هاي مطبوعاتي مي شود و تبليغات تجاري نيز شامل تبليغات نمايشگاههاي بازرگاني مانند غرفه سازي و غرفه آرايي و يا تبليغات براي كالاهاي مختلف است.

یک گرافیست باید در طراحی قوی بوده و عاشق این کار باشد. او باید با سایر رشته های هنر مانند عکاسی، چاپ، نقاشی، خوشنویسی، طراحی صنعتی و صنایع دستی آشنایی داشته باشد تا بتواند در کارهای خود از آنها استفاده کند. همچنین علاوه بر رشته هاي هنري باید با علومي مثل جامعه شناسي، روانشناسي، بازاريابي و ادبيات آشنا باشد. زيرا يك پيام تبليغاتي بايد با توجه به مخاطب آن ساخته شود. يعني بايد توجه داشت كه مخاطب اين پيام از نظر فرهنگي، اقتصادي و خواسته ها و علايق در چه سطحي است.



برچسب ها : ,,,,

مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری هنر / نقاشی

 

 

مشاوره انجام پایان نامه هنر / نقاشی

 

مشاوره انجام پایان نامه نقاشی در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.تعریف نقاشی در ظاهر آسان به نظر می‌رسد. اما زمانی که می‌خواهی‌ بـه‌ تـعریف‌ ایـن هنر بپردازی می‌بینی از توان کلام و جمله و حرف بیرون است. زیرا اصلا هنر ورای‌‌ تعریف قـرار دارد و تاکنون هر کس آن را تعریف کرده، تنها قسمتی یا‌ بخشی از آن را‌ به‌ قالب کلمات در آورده و حـقیقت، محتوا و کنه هنر را کـاملا نـادیده گرفته و در قالب کلمات، محصور، مانده است. نقاشی نیز که یکی از هنرهای متداول و آشنا برای مردم است، اگر تعریف‌ بپذیرد، یا در بند ظواهر و صورت محدود می‌شود و یا محصور به نظر و عقیده شـخصی‌ می‌گردد. از این رو ما نیز هنر نقاشی را تعریف نمی‌کنیم،بلکه‌ سعی می‌کنیم به دنیای زیبای‌ نقاشی‌ نگاهی هر چند گذرا بیفکنیم.

نقاشی نوعی بیان تصویری است، بیان محتوایی که نه‌ به لفظ و کـلام و شعر امکان ارائه آن هست و نه با بیانهای‌ دیگر. نقاشی هنری است که‌ می‌تواند‌ به بیان حقیقت، شادیها، رنجها و دردها، ظلم و ستمها و…بپردازد،و اصلا ویژگی هنر این است و نقاشی نیز بـه واسـطه تصویر می‌تواند ما را حتی به چاره اندیشی مشکلات و معضلات جامعه‌ و یا‌ ایجاد نشاط و تلطیف روح و جان انسان بکشاند. نقاشی یک هنر پر محتوا و عمیق است که مخاطب خود را به سوی واقـعیت‌ بـیرونی که می‌خواهد، می‌برد.

 

محورهای کلی انجام پایان نامه نقاشی

رشته نقاشی را می توان در چهار محور دنبال کرد: نقاشی شرق، نقاشی غرب، نقاشی کودک و نقاشی دیواری. که در هر یک از این محورها می توان مکاتب مختلفی را بر شمرد. علاوه بر این عناوین بین رشته ای هم بخشی از نقاشی محسوب خواهد شد.

 

انجام پایان نامه نقاشی: نقاشی شرق در مقطع ارشد و دکتری

  1. نقاشی شرق دور(چین، ژاپن)
  2. نقاشی هند(هندو، اسلامی)
  3. نقاشی ایران
    • پیش از اسلام
    • بعد از اسلام(نگارگری)

 

انجام پایان نامه نقاشی: نقاشی غرب

  1. نقاشی در هنر باستان
  2. نقاشی در مکاتب هنر(از گوتیک تا هنر مدرن)

 

انجام پایان نامه نقاشی: نقاشی کودکان

یکی از راه‌ها و وسایل پرورش کودکان که معمولاً کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد ولی قبل از هر وسیله و پیش ازهر چیز دیگر می‌تواند به آموزش کمک کند نقاشی است. رنگ و تصویر بیش از هر چیز دیگر ذهن بچه را متوجه خود می‌کند و در عین حال وسیله‌ای است که بچه قبل از هر چیز می‌تواند به خلق آن بپردازد. برای درک رنگ و تصویر کافی است که چشم بببیند و برای خلق ان کافی است که بچه دست در رنگ کند و آن را بر در و دیوار یا روی هر چه که دم دستش باشد حتی به سر و صورت و لباس خود بمالد. اگر نقاشی عمیق‌ترین وسیله آموزش کودک نباشد می‌توان گفت یکی از مهمترین و اولین وسیله آموزش اوست.

 

انجام پایان نامه نقاشی: نقاشی دیواری

هنر دیوار نگاری یا همان نقاشی دیواری را می توان به کنده کاریهای انسانهای نخستین روی دیواره غارها نسبت داد، به زمانی که بشر تمایل داشت روی درختها سنگها ودیوارها علامت بگذارد.بر اساس تعاریف آکادمیک نقاشی دیواری نوعی دیوار نگاری به شمار می رود که ازطریق رنگ آمیزی گچ وآهک مرطوب با رنگهای محلول در آب ایجاد می شوداین نقاشی های دیواری فرسک نام دارند.اما امروزه دیوار نگاری با رنگ وقلمو وسطوح وسیع سیمانی تعریف می شودوضمنا طرحها هم دیگر آن دیوار نوشته های ساده پیشین نیستند بلکه به طرحها وتصویر های انتزاعی خاصه دوران معاصر بدل شده اند نقاشی دیواری یا دیوارنگاری برای ایرانی ها پدیده ناآشنایی نیست ودر گذشته در ساختمانهای ایرانی کاربرد فراوان داشته است نمونه های بسیاری از این هنر را می توان در ابنیه ی تاریخی مشاهده کرد. دیوار نگاره های کاخ چهلستون یا عمارت عالی قاپو نمونه ای از این هنر در بناهای قدیمی ایرانی هستند.



برچسب ها : ,,,,
ليست صفحات
تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.