مشاوره انجام پایان نامه حقوق بین الملل

تبلیغات

مشاوره انجام پایان نامه حقوق بین الملل

 

 

مشاوره انجام پایان نامه حقوق بین الملل

 

 

مشاوره انجام پایان نامه حقوق بین الملل در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.از زمان شکل گیری دولت ها در سطح جهان همواره یکی از معضلات در دنیا چگونگی تنظیم روابط بین کشورهای جهان بوده است. هر کشوری در دنیا به دنبال به دست آوردن بیشترین میزان منافع در خشکی، دریا و هوا بوده است. برای پیشگیری از تجاوزهای گاه و بیگاه کشورهای جهان علیه یکدیگر راهی جز ایجاد قواعد بین المللی نبوده است. پس از مدتی کشورهای دنیا دریافتند که جنگ راه حل مناسبی در جهت حفظ منافع نیست و هززینه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بالایی خواهند داشت. بر این اساس به فکر ایجاد حقوقی همه گیر افتادند که همه کشورهای دنیا از آن تبعیت کنند. حقوقی که بتواند روابط بین کشورها را تنظیم نماید، همان حقوق بین الملل است. حقوق بین المللی به عنوان یکی از اصلی ترین گرایش های حقوق در جهان به دنبال تنظیم روابط کشورهای جهان است و در این راستا استفاده از زور و قدرت نظامی همواره یکی از آخرین راه ها بوده است. یکی از اساسی شیوه های تنظیم روابط در حقوق بین الملل استفاده معادات بین المللی، کنوانسیون ها، موافقت نامه ها و … می باشد که کشورهای دنیا با رضایت خود به این معاهدات بین المللی می پیوندند.

 

محورهای کلی انجام پایان نامه حقوق بین الملل:

رشته حقوق بین الملل دارای زیر شاخه های متعددی می باشد که همه این زیر شاخه ها در عرصه بین المللی و در روابط بین دولت ها کارساز می باشند. مهمترین این گرایش ها عبارتند از:

انجام پایان نامه حقوق بین الملل عمومی

انجام پایان نامه حقوق بین الملل خصوصی

انجام پایان نامه حقوق بین الملل – حقوق دریاها

انجام پایان نامه حقوق بین الملل – حقوق فضا

انجام پایان نامه حقوق بین الملل – حقوق محیط زیست بین الملل

انجام پایان نامه حقوق بین الملل – حقوق بشر بین الملل

انجام پایان نامه حقوق بین الملل – حقوق بشردوستانه بین المللی و…



برچسب ها : ,,,,

مشاوره انجام پایان نامه حقوق خصوصی

 

 

مشاوره انجام پایان نامه حقوق خصوصی

 

مشاوره انجام پایان نامه حقوق خصوصی در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.حقوق خصوصی از قدیمی ترین و از تکامل یافته ترین گرایش های حقوق محسوب می گردد. این رشه از دیرباز در جوامع انسانی و بر اساس عرف و عادات رسوخ نموده و تا که امروزه به عنوان یکی از اساسی ترین گرایش های حقوق محسوب می گردد. حقوق خصوصی، همانطور که از نام آن آشکار است، به روابط بین اشخاص خصوصی با یکدیگر می دازد. اشخاص خصوصی جامعه با یکدیگر روابط متعددی می توانند داشته باشند و در زمینه های مختلف امکان بروز اختلاف بین ایشان وجود دارد. بر این اساس زیرشاخه های متعددی از رشته حقوق خصوصی برای سامان دادن به ابعاد مختلف زندگی خصوصی اشخاص شکل گرفته است. در این زمینه مثال های متعددی می توان مطرح نمود. به عنوان مثال اشخاص ممکن است که در روابط اجتماعی خوددر زمینه خسارات احتمالی به یکدیگر دچار اختلاف شوند، در اینجا حقوق مدنی در بحث های مربوط به الزامات خارج از قرارداد به یاری اشخاص می رسد. یا ممکن است اشخاص خصوصی در زمینه ی قراردادهای منعقد شده بین خود به مشکلی بر بخورند و یا اینک در تفسیر این قراردادها دچار مشکل شوند که در اینجا نیز حقوق مدنی با ورود به بحث حقوق و قراردادها به یاری مردم میشتابد. در موردی دیگر ممکن است که اشخاص جامعه اقدام به ازدواج نمایند و در روابط مالی و زناشویی خود نیاز به تفسیر یا اقدام قانونی داشته باشند که در اینجا نیز یکی از زیر شاخه های حقوق خصوصی یعنی حقوق خانواده، پا به منصه ظهور می گذارد و از روابط ایشان تفسیرهای حقوق ارائه می دهد. البته حقوق خصوصی گاهاً پای خود را از مرزهای قدیمی و سنتی حقوقی فراتر می نهد و با یاری جستن از سایر گرایش های تازه تاسیس یافته حقوق، مثل حقوق مالکیت فکری یا حقوق ثبت اقدام به ایجاد زیرشاخه های میان رشته ای می نماید.

 

انجام پایان نامه حقوق خصوصی در مقطع ارشد و دکتری

با توجه به آنچه بیان گردید، امروزه یکی از رشته های پر مخاطب در دانشگاه های ایران و در دانشکده های حقوق در مقطع ارشد و دکتری، رشته حقوق خصوصی است. این رشته به عنوان مادر گرایش های حقوق عمدتاً در تمامی دانشگاه های کشور دارای دانشجو می باشد که این امر در توسعه و بالندگی این گرایش از حقوق نقشی ارزشمند داشته است، لذا انجام پایان نامه حقوق خصوصی اهمیت بالایی دارد.

با توجه به پژوهش محور بودن مقاطع ارشد و دکتری در ایران، تمامی دانشجویان در رشته حقوق خصوصی نیاز به ارائه طرح پژوهشی در پایان دوره تحصیلی خود می باشند که انجام پایان نامه حقوق خصوصی نیاز به تجربه، صلاحیت، مطالعه و مرور مطالعات پیشین خواهد داشت.



برچسب ها : ,,,,

مشاوره انجام پایان نامه حقوق عمومی

 

 

مشاوره انجام پایان نامه حقوق عمومی

 

مشاوره انجام پایان نامه حقوق عمومی در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. قدرت عمومی همواره یکی از ملزومات و همچنین معضلات جامعه بشری بوده است. قدرت عمومی قدرتی است که توسط قراردادی نانوشته در ید قدرتمند دولت یا حکومت قرار می گیرد. اما این قدرت نیاز به قواعدی دارد تا پا را از حدودی خاص فراتر ننهد و منجر به تضییع حقوق اشخاص خصوصی نگردد. جوامع بشری از دیرباز تلاش نموده اند تا در برابر حکومت های فاسد بایستند و این امر تا زمان که جوامع اقدام به نگارش قانون اساسی نموده اند ادامه داشته است. پس از آنکه جوامع قوانین اساسی را نگاشتند جنبه جدیدی از حقوق نمایان گردید که همان حقوق عمومی است. حقوق عمومی به عنوان یکی از زیرشاخه های حقوق به دنبال تحدید قدرت عمومی است. حقوق عمومی یکی از گرایش های قدیمی حقوق آکادمیک است که تلاش می نماید تا روابط نهادهای حکومتی با یکدیگر را تنسیق نماید و همچنین در کنار این امر حدود قدرت عمومی را در برابر اشخاص خصوصی معین می نماید. بارزترین جلوه حقوق عمومی، قانون اساسی کشورهاست. در قوانین اساسی همه کشورها اصلی ترین بعد مورد توجه، حقوق عمومی است. در واقع در قوانین اساسی همه کشورها قواعدی وجود دارد که حقوق مردم و حقوق دولت ها را مشخص می نماید. همچنین یکی دیگر از ابعاد مهم حقوق عمومی نحوه تقسیم قدرت در بین نهادهای حاکم در یک جامعه می باشد. قوای حاکم بر یک کشور شامل قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه می باشد که این قوا همانطور که در کنار یکدیگر همکاری می نمایند تا به اهداف جامعه دست یابند، می بایست از یکدیگر مستقل باشند که این امر به استقلال قوا شهرت دارد. استقلال قوا در قوانین اساسی کشورهای مختلف به چشم می خورد و این استقلال هرگز کامل نیست، بلکه در کنار این استقلال قوای حاکم بر یک جامعه بر یکدگیر نظارت دارند تا پا را از حد فراتر نگذارند و این امر منجر به دیکتاتوری نگردد. همچنین حقوق عمومی وظیفه مشخص نمودن حقوق اشخاص را در برابر حکومت بر عهده دارد؛ در واقع این حقوق عمومی است که برای اشخاص یک کشور حق حیات، حق مسکن، حق ازدواج، حق آموزش، حق کار و … را در نظر می گیرد.

 

محورهای کلی انجام پایان نامه حقوق عمومی:

انجام پایان نامه حقوق عمومی – حقوق اساسی

انجام پایان نامه حقوق عمومی- حقوق اداری

انجام پایان نامه حقوق عمومی- حقوق کار

انجام پایان نامه حقوق عمومی- حقوق ارتباطات

حقوق عمومی در دانشگاه های کشورها مختلف به عنوان یکی از اساسی ترین گرایش های حقوق مورد توجه قرار گرفته است که کشور ما نیز در این امر ید طولایی دارد. در ایران نیز هر ساله صدها و شاید هزاران دانشجو در مقطع ارشد و دکتری از دانشگاه های کشور فارغ التحصیل می گردند. این دانشجوها در انجام پایان نامه حقوق و انجام رساله دکتری حقوق خود همواره به موضوعات انجام پایان نامه حقوق عمومی پرداخته اند و در ادامه نیز می پردازند و انجام پایان نامه حقوق عمومی نیاز به مطالعه، تدقیق و توجه خاصی دارد که این امر مستلزم تجربه فروان در زمینه نگارش طرح های پژوهشی خواهد بود.

انجام پایان نامه حقوق عمومی حول موضوعاتی همچون حقوق اساسی، حقوق اداری، حقوق کار، حقوق بشر داخلی، حقوق ارتباطات و … نگارش می گردند.



برچسب ها : ,,,,
ليست صفحات
تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.