مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری روانشناسی

تبلیغات

مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری روانشناسی

 

 

مشاوره انجام پایان نامه روانشناسی

 

 

مشاوره انجام پایان نامه روانشناسی در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.رشته روانشناسی جزو پرطرفدارترین رشته های علوم انسانی هست که هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان، این رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند؛ این رشته در دوره لیسانس چهار گرایش بالینی، آموزش کودکان استثنایی، صنعتی و سازمانی و عمومی دارد.

این رشته حوزه گسترده ای از مشکلات انسانی از مشکلات فردی گرفته تا اجتماعی و بین المللی را پوشش میدهد. کمتر بیماری وجود دارد که با روان آدمی ارتباط نداشته باشد. روانشناسی در موفقیت شغلی، فردی، اجتماعی خانوادگی نقش بسزایی دارد. افراد برای تربیت فرزند، سازگاری با محیط، حل مشکلات عاطفی، خانوادگی و شغلی به روانشناس مراجعه میکنند.

 

انجام پایان نامه  روانشناسی در تمامی گرایش ها در مقطع ارشد و دکتری

رشته روانشناسی دارای گرایش های متعددی است که مهم ترین رشته های آن در ایران عبارتند از: روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی، روانشناسی سلامت، روانشناسی کودک، روانشناسی کودکان استثنایی، روانشناسی کودک و نوجوان، روانشناسی صنعتی سازمانی، روانشناسی تربیتی، روانشناختی شناختی، روانشناسی شخصیت، روانشناسی ورزش

 

انجام پایان نامه روانشناسی عمومی

هدف اختصاصی: هدف دوره کارشناسی روانشناسی تربیت افرادی است که مفاهیم و اصول نظری و عملی روشهای پژوهش در این علم را فراگیرد. طرحهاي پژوهشهاي آزمايشگاهي، مقدمات نور و بسيکولوژي، ارزشيابي شخصيت، روانشناسي مشاوره و راهنمايي، روانشناسي هوش و سنجش آن، تفکر و زبان، روانشناسي پويايي گروه، روانشناسي کودکان استثنايي، سمينار در مسائل روانشناسي عمومي، اختلالات يادگيري، روانشناسي جنايي، پژوهشهاي عملي در روانشناسي عمومي در این گرایش تدریس میشود. هدف کارشناس ارشد عمومی تعلیم پژوهشگر بوده اما در حال حاضر کارشناس ارشـد روان شناسی عمومی نیز ‌می‌تواند به کار درمان مشکلات خانوادگی، بین فردی، فردی، تحصیلی، شغلی، زناشویی و پژوهش‌‌‌های روان شناختی، خدمات روان شناسی در مراکز بهزیستی و بهداشت روانی بپردازد.

 

انجام پایان نامه روانشناسی بالینی

یکی از گرایش های پرطرفدار روانشناسی بالینی است. روان‌شناسی  بالینی شاخه‌ای از روان‌شناسی است که به درک، پیش‌بینی و درمان نابهنجاری، ناتوانی و آشفتگی‌های شناختی، هیجانی، زیست‌شناختی، روان‌شناختی، اجتماعی و رفتاری کمک می‌کند (رزنیک، ۱۹۹۱). در حالیکه در روان شناسی عمومی جنبه نظری علم روان شناسی و مفاهیم بنیادی روان شناسی مثل یادگیری، حافظه، انگیزش و هیجان و احساس و ادراک مورد بررسی، مطالعه و پژوهش قرار می گیرند.

در کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، حوزه درمان مد نظر است. یعنی دوستانی که در حال تحصیل مقطع ارشد روانشناسی بالینی هستند، علاوه بر امار و روش تحقیق که لازمه هر رشته ایست، دروس مرتبط با ریشه یابی علل و درمان بیماری ها را می گذرانند؛ آسیب پیشرفته، ارزیابی و تشخیص و مداخله و درمان بیماری ها (با توجه به هر دانشگاه و اساتید، درمان متناسب با حوزه کاری اساتید ارائه می شود). در کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، تمامی شاخه ها و نظریه ها به صورت بنیادی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

انجام پایان نامه روانشناسی – مشاوره

دانشجویان در طی این رشتهآموزشهای نظری و عملی لازم برای کسب تواناییهای ضروری در انجام وظائف راهنمایی و مشاوره یا فعالیت‌های پرورشی را بر اساس آیین‌نامه‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی برنامه‌ریزی فرا میگیرند. این رشته در دو گرایش خانواده و راهنمایی ارائه میشود در شته خانواده تاکید مضاعف بر درمان و مشاوره خانواده وجود دارد.

 

انجام پایان نامه روانشناسی صنعتي و سازماني

روانشناسي صنعتي و سازماني نيز يافته هاي روانشناسي را در تمام محيط هاي کاري به کار مي برد يعني درباره اين که محيط کار بايد چگونه باشد تا بهترين بازدهي را داشته باشد و يا چه متغيرهايي در ارتباط بين کارفرما و کارگر موثر است و چه عواملي باعث عدم تفاهم بين کارفرما و کارگر مي شود، مطالعه مي کند.

 

انجام پایان نامه روانشناسی شناختی

علوم شناختی دانشی جدید در زمینه ذهن و مغز است. دانش آموختگان این رشته در خصوص ادراک، تفکر، حافطه، فهم زبان، یادگیری و سایر فرایندهای ذهنی به دانشی عمیق دست پیدا می کنند.

 

انجام پایان نامه روانشناسی تربیتی

روان شناسی تربیتی به طور کلی یادگیری آموزشگاهی سرو کار و نقش آن در موارد زیر دسته بندی می شود

1- تعیین هدفهای آموزشی، یعنی اینکه یادگیرندگان چه باید بیاموزند

2- تعیین ویژگیهای یادگیرندگان و رابطه آن ویژگیهای با یادگیری

3- شناخت فرآیند یادگیری یعنی شناخت عواملی که افراد را به یادگیری سوق می دهد و یا باعث تغییر طرز فکر آنها به موضوعی می گردد.

4- شناخت فرآیند یادگیری، یعنی چه رابطه ای بین شیوه ها و فعالیتهای آموزشی در رابطه با هدفهای خاص و اختلافات فردی یادگیرنده موجود است.

5- ارزشیابی یادگیری بالاخص یادگیری پیشرفت درسی طرز فکر و چگونگی استفاده از این ارزشیابیها در بازبینی جنبه های مختلف برنامه ها درسی

6- پرورش ابزارهای اندازه گیریهای روانی – تربیتی لازم برای شناخت یادگیرندگان و ارزشیابی فرآیند آموزش- یادگیری

 

انجام پایان نامه گرايش روانشناسی استثنايی

دروسی که در این رشته تدریس میشود روانشناسي مشاوره و راهنمايي، نظريه ها و کاربرد آزمونهاي شناختي، روانشناسي کودکان تيزهوش و روشهاي آموزشهاي آنها، روانشناسي کودکان عقب مانده و روشهاي آموزش آنها، اختلالات تکلم و گفتار درماني، روانشناسي تدريس به کودکان ناشنوا، روانشناسي تدريس به کودکان نابينا، متون روانشناسي کودکان استثنايي به زبانهاي خارجي، بهداشت رواني کودکان استثنايي و خانواده، زمينه پيشگيري از تولد کودکان عقب افتاده، روانشناسي کودکان ناسازگار، روشهاي تغيير و اصلاح رفتار کودکان، سمينار مسائل کودکان استثنايي در جهان و ايران، پژوهشهاي عملي در روانشناسي و آموزش کودکان استثنايي.



برچسب ها : ,,,
ليست صفحات
تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.